Terapeutický seberozvojový kurz nebo podpůrná skupina pro školy

CHCI BÝT VÍC V POHODĚ

INFORMACE A KONTAKTNÍ FORMULÁŘ

NABÍDKA KURZU NEBO PODPŮRNÉ SKUPINY
CHCI BÝT VÍC V POHODĚ...

pro školy nebo jiné organizace

V současné době přibývá ve školách dětí, které mají potíže v učení či chování. Zvyšuje se procento dětí s poruchami pozornosti (ADHD, ADD) nebo poruchami autistického spektra, narůstá agresivita a šikana. Čím dál tím více dětí trápí rodinné problémy, které na ně kladou nepřiměřené role.  

Terapeutické kurzy resp. podpůrné skupiny, které bych tímto ráda pro školu nabídnula, jsou vhodným způsobem, jak dětem s problémy začít ukazovat vhodnější životní strategie a eliminovat tím projevy nevhodného chování či je povzbudit, pokud zažívají problematické situace ve škole či osobním životě.

Osvědčily se zejména pro děti (na prvním i druhém stupni), které potřebují pomoc:  

  • s problémy v chování nebo učení 
  • se získáváním sebedůvěry, sebevědomí resp. sebeúcty
  • v závažných životních situacích
  • v situaci, kdy se necítí přijaty (pochopeny) okolím
  • se zvládnutím šikany nebo jejich následků
  • a jiných situacích, které chápe ve svém životě dítě nebo jeho okolí jako problém.

Forma terapeutického kurzu nebo terapeutické podpůrné skupiny?

Pro terapeutický kurz je předem se školou domluven počet setkání – jednotlivých lekcí, které absolvují  předem přihlášené dětí. Terapeutický kurz má předem stanovená témata jednotlivých lekcí. Kurzy bývají obvykle 5 – 10 týdenní. Každý kurz je vytvořen na míru respektem k potřebám dané skupiny dětí a možnosti školy.

Terapeutická podpůrná skupina je pak realizována formu pravidelných setkání po delší dobu. Do podpůrné skupiny mohou děti docházet dlouhodobě, mohou ji však po odeznění potíží opustit či do ní kdykoliv nastoupit. Jedná se tedy o skupinu otevřenou, reagující na aktuální problémy dětí resp. školy. Forma realizace podpůrné skupiny je domlouvána se školou.

Pro kurz i skupinu je ideální počet do 12 dětí. Minimum pro konání je 5 dětí. Skupiny se tvoří dle věku dětí tak, že respektují většinou rozdělení dětí na první a druhý stupeň. Lze ale uspořádat kurz pro určitou skupinu dětí (z daných ročníků, dané třídy atp.). Organizačně se snažíme vyjít vstříc potřebám školy.

Metodika kurzů – „Můj život – můj dům!

Metodika nazvaná "Můj život - můj dům!" vyšla z poznatky moderních filosofických, psychoterapeutických a pedagogických přístupů a mnohaleté praktické zkušenosti s prací s dětmi.

Jejími pilíři jsou mj. postmoderní konstruktivistický myšlenkový proud, systemická, narativní a rodinná psychoterapie, pozitivní psychologie, bio – psycho – sociální přístup k osobnosti dítěte, teorie učení vycházející z kognitivně-behaviorální psychoterapie, principy dialektické behaviorální psychoterapie (v rámci práce s emocemi a rozvoje sociálních dovedností), metoda tzv. Motivačních rozhovorů, poznatky teorie attachmentu (vazby dítěte  k rodičům).

Témata metodiky vychází z představy "částí domu" jako symbolů toho, co se s nimi spojuje a odehrává v životě dítěte a jak se tyto situace projevují na kvalitě života dítěte a jeho psychickém i fyzickém vývoji. Děti objevují jednotlivé části svého "domu" a tím i to, jak je ve svém životě upravit tak, aby se cítily "více v pohodě"...

Metodika je v kurzech realizována zejména formou povídání prokládaného spoustou zajímavých činností založených na terapeutických a seberozvojových technikách. Využívány jsou nejvíce arteterapie, dramaterapie - dramatická výchova, imaginace, hry se seberozvojovým potenciálem i volná hra, narrativní techniky, sebepozorovací techniky, metoda motivačních rozhovorů, metody kritického myšlení, relaxační techniky aj. Ke každému tématu mají také děti k dispozici pracovní a záznamové listy.

Cílem metodiky je, aby vedla děti především k: 

  • k poznání sebe sama, které je důležité k odhalení zdrojů, které pomohou dítěti nastoupit cestu k větší psychické i fyzické životní pohodě
  • podpoře základních návyků z oblasti zdravého životního stylu 
  • lepšímu pochopení způsobu myšlení a chování v různých životních situacích a v návaznosti na to i učení se poznávání našich emocí a práci s nimi 
  • nácviku dovedností pomáhajících vytvářet a udržovat pěkné vztahy s rodiči, sourozenci, vrstevníky, učiteli a dalšími lidmi v našem okolí (zejm. empatie, respektu k názoru druhého,  umění spolupráce s druhými, efektivní komunikace "win-win" aj.)
  • hledání možností, jak v životě uplatnit své talenty využít je pro obohacení svého současného i budoucího života a možná i života ostatních a díky tomu posilovat sebeúctu a pocit spokojenosti sama se sebou.

Kontakt...

Máte-li zájem o realizaci kurzu či podpůrné skupiny ve Vaší škole, nabízím osobní nezávaznou schůzku, na které bych doplnila konkrétní informace a případně bychom domluvili individuální podmínky vzájemné spolupráce.

Kontakt pro domluvu schůzky je tel. +420 603 347 250 nebo e-mail info@janadivoka.cz - případně využijte kontaktní formulář níže.
Mgr. Jana Divoká - lektorka kurzu

Více o mně na ZDE!

KONTAKTNÍ FORMULÁŘ PRO ŠKOLY (organizace)
CHCI BÝT VÍC V POHODĚ...

 

Vaše osobní údaje budou použity v souladu se Zásadami zpracování osobních údajů, které naleznete ZDE.

Aktuální kurzy pro děti:

CHCI BÝT VÍC V POHODĚ...pro děti od 7 do 11 let

Kurz nácviku sociálních dovedností pomáhajících dětem zvládat problematické situace ve škole i osobním životě.
5 týdenní kurz od 22. 1. do 19. 2. 2019, vždy v úterý od 16 do 17:30 hodin, pro děti od 7 do 11 let (1. - 5. ročník ZŠ).
1150 Kč

CHCI BÝT VÍC V POHODĚ...pro teenagery od 12 do 16 let

Kurz nácviku sociálních dovedností pomáhajících dětem zvládat problematické situace ve škole i osobním životě.
5 týdenní kurz od 22. 1. do 19. 2. 2019, vždy v úterý od 17:30 do 19:00 hodin, pro děti od 12 do 16 let (6. - 9. roč. ZŠ nebo 1. - 4. roč. vícel. gymnázií).
1150 Kč

CHCI BÝT VÍC V POHODĚ... terapeutické kurzy a podpůrné skupiny pro školy

Realizace terapeutických skupinových kurzů nebo podpůrných skupin na škole nebo v jiné organizaci dle její potřeby
Vytvoříme terapeutický seberozvojový kurz či náplň podpůrné skupiny dle potřeby školy nebo jiné organizace. Vhodné v případě výchovných problémů, prevence šikany, posílení dětí v problémových životních situacích.
Dle domluvy