Články 

Jak podpořit dítě s problémovým chováním?

Vnímání toho, co je „problémové chování“ je velice subjektivní. Pro někoho jím může být  již jen pouhé vykřikování v hodině, jiný za něj může považovat odmlouvání, nerespektování příkazů či dokonce až delikventní jednání. Jít cestou podpory dítěte s problémovým chováním je jistě daleko těžší než takové dítě potrestat či odsoudit, zlomit nad ním hůl. Pokud se rozhodneme jít...

Celý článek

..o našich OČEKÁVÁNÍCH, ŽIVOTNÍCH CHYBÁCH A ŽIVOTNÍ ZMĚNĚ

Na svět se rodíme s tím, že jsme zde správně a vítaní. Někteří z nás mají to štěstí, že jim jsou jejich očekávání naplňována plnými doušky. Jsou však i děti, které přichází na svět a jejich očekávání naplněná nejsou. Jde o děti, které končí v lepším případě v pěstounské péči, v horším případě v kojeneckém ústavu. Zde vložím malý příběh. Měla jsem ve své psychoterapeutické praxi...

Celý článek

Hledám ČLOVĚKA Zn. Spěchá

Myslím, že v současné době je již běžnější, že psychoterapie může člověku lecčím přispět a navštívit psychoterapeuta neznamená nálepku „jsem divný, nemocný, jsem blázen….“ Mnoho lidí již pochopilo, že psychoterapeut může přispět i k tomu, aby se člověk vyznal v situaci, kdy jej řeka života vyplavila na břehu, který znamená chaos nebo břehu spoutaném pravidly, kterým není smrtelník schopný dostát. Ale...

Celý článek

Jak přežít výběr školy a přijímačky ve větším klidu?

Řadu rodičů a dětí čeká náročné období volby školy, což  je v mnoha případech spojeno i s  nutností přípravy na přijímací zkoušky. Pokud se situace týká právě vás, snad budou následující postřehy z dlouholeté pedagogické a psychoterapeutické praxe nápomocné k tomu, abyste toto období prožili vy i vaše děti v co možná největším klidu. Pokuste se zachovat nadhled a netlačte příliš! Je zákonité, že bychom...

Celý článek

Zamyšlení Divoké nyní (ne)učitelky

Některé věci dávají smysl až po nějakém čase. Jen je dobré si na to, co mi, sakra, ten život chce říci, počkat. A ono čekání je opravdu někdy dlouhé. Chtěli bychom výsledek dříve… Jak asi víte, nebo možná nevíte, já, Divoká učitelka, jsem nyní Divokou ne-učitelkou. Rozhodla jsem se býti více maminkou, protože tomu okolnosti chtěly… Zpočátku jsem...

Celý článek

Asi nejsem matka roku!

Rozhodla jsem se napsat tento článek jako maminka dětí, které si nesou nálepku „tak trochu jiné“ a podělit se o svou zkušenost, která byla vykoupena častým pochybováním sama o sobě a také bojem s okolím. A jen bych předeslala – když se člověk něčemu učí, tak chybuje. To je přirozené. Když se člověk učí být rodičem, tak chybuje. Ve skrytu...

Celý článek

Dětí s problémy ve škole přibývá – jak jim pomoci?

Přečtete si velmi inspirativní článek „Musíme jim dávat, ne brát“. Jde o rozhovor s norským dětským psychologem Larsem Lysterem, který se specializuje na děti s poruchami chování. Mluví mi z duše, protože s touto filosofií přistupuji k dětem, které navštěvují terapeutické kurzy či podpůrné skupiny pro děti s problémy v životě či škole.  Článek najdete ZDE!    

Celý článek

Naše dítě má vývojovou dysfázii – příběh maminky Evy

Nejprve dovolte, abych poděkovala za inspiraci k tomuto článku paní Evě, která reagovala komentářem na článek Asi nejsem matka roku!, kde jsem se věnovala výchově dítěte s určitou odlišností. Eva je maminka chlapce s vývojovou dysfázií a ve svém komentáři sdílela svůj příběh. Abychom si lépe rozuměli, dovolte nejprve několik slov o tom, co je vývojová dysfázie? Zcela obecně řečeno se jedná...

Celý článek

Jak posílit motivaci – STÁHNĚTE SI ZDARMA!

Stáhněte si ZDARMA e-book, který Vám pomůže hledat, posilovat a udržovat motivaci při jakékoliv změně, učení se něčemu, zvládání náročného úkolu či náročné životní situace. Díky e-booku si vytvoříte pomůcku, která Vám kromě motivace může přinést i mnoho poznání o Vás samých. Na e-book se dostanete kliknutím na obrázek nebo zde  

Celý článek

Předcházejme naučené bezmocnosti u dětí!

Před nějakým časem jsem na sociální síti zaznamenala obrázek textu ze školního sešitu. Byl psaný kostrbatým psacím písmem školáka cca ve třetí ev. čtvrté třídě. Jméno jsem z pochopitelných důvodů změnila a jen předesílám, že paní učitelka opravila „mě“ ve čtvrté větě na „mně“ a dala za úkol za jedna…. Má otázka se ale vztahuje k tomu, co se od dítěte v tomto textu...

Celý článek